SVAKODNEVNO U 7:30 Fra Mirko Mišković: Pozvani smo dati svoj doprinos u velebnom Božjem naumu spasenja
Foto: cathopic
Foto: cathopic
ČITANJA:
Iz 55,1-11;
Otp. pj.: Iz 12,2-3.4b-6;
1Iv 5,1-9;
Mk 1,7-11
Tekst evanđelja:
U ono vrijeme: Propovijedao je Ivan: »Nakon mene dolazi jači od mene. Ja nisam dostojan sagnuti se i odriješiti mu remenje na obući. Ja vas krstim vodom, a on će vas krstiti Duhom Svetim.«
Onih dana dođe Isus iz Nazareta galilejskog i primi u Jordanu krštenje od Ivana. I odmah, čim izađe iz vode, ugleda otvorena nebesa i Duha poput goluba gdje silazi na nj, a glas se zaori s nebesa: Ti si Sin moj, ljubljeni! U tebi mi sva milina!
Riječ Božju tumači fra Mirko Mišković:
Danas Crkva slavi svetkovinu Gospodnjega krštenja, kojom završava ciklus božićnoga vremena i ponovno ulazimo u vrijeme kroz godinu. Prema evanđeoskim opisima Isusovo krštenje je bio svojevrsni prijelaz: prije krštenja Isus živi skrovito u Nazaretu, a poslije krštenja otpočinje njegovo javno djelovanje.
Evanđelje po Marku donosi nam vrlo sažet i jednostavan opis Isusova krštenja, ali s puno neobičnih, rekli bismo, čudesnih, pojedinosti. Evanđelje kaže kako je Isus, izašavši iz vode, ugledao „otvorena nebesa“. Slika otvorenih nebesa znak je Božjega nastupa u povijesti, početka njegova zahvata u povijesti spasenja. Prorok Izaija povezuje otvorenja nebesa s Božjim silaskom na zemlju i objavom njegova imena (usp. Iz 63,19); to se upravo i događa: Isus Krist, pravi Bog i pravi čovjek, jedan te isti u dvjema naravima, a jedna božanska osoba, odsada započinje navještaj Božjega kraljevstva, proglas Božje vladavine, proglas Božjega imena izabranom narodu, a poslije njegova Vazma njegovi učenici će ga nastaviti i svim narodima svijeta.
Evanđelje dalje prikazuje kako na Isusa silazi Duh u obliku goluba. Nije dokraja jasna ta slika goluba i njegova povezivanja s Duhom Svetim. Vrlo je vjerojatno da se radi o aluziju na proslov Knjige Postanka u kojemu stoji kako je na početku stvaranja Duh lebdio nad vodama. Novo lebdenje Duha, odnosno Duh u liku goluba, tako bi označio početak novoga vremena, novoga stvaranja, odnosno posljednjih vremena koje nastupaju s Kristovim dolaskom.
Napokon, s nebesa se čuje glas koji Isusa proglašava ljubljenim, u kome je sva milina. Tim riječima Otac pred cijelim svijetom „ovjerava“ Isusa iz Nazareta, „potvrđuje“ njegovu autentičnost: u njemu nastupa Božje kraljevstvo, s njim započinju posljednja vremena spasenja, po njemu nastupa otkupljenje svijeta i čovječanstva.
Mi smo upravo dionici tih posljednjih vremena, vremena spasenja, u kojima je Bog nastupio na poseban način, u kojima je počelo novo stvaranje, u kojima se širi kraljevstvo Božje. Kao takvi pozvani smo dati svoj doprinos u tom velebnom Božjem naumu spasenja i, otvoreni prema Kristu koji će doći na koncu vremena, radosno raditi na posvećenju svega svijeta i stvorenja.