Budi dio naše mreže

SVAKODNEVNO U 7:30 s. Ljiljana Radošević: Pazimo da ne budemo kamen spoticanja drugima!

/ sd

ČITANJA:

od dana: Ez 1,2-5.24-28c;

Ps 148,1-2.11-14;

Mt 17,22-27

Tekst evanđelja:

U ono vrijeme: Kad su se jednoć učenici okupili oko Isusa u Galileji, reče im Isus: »Sin Čovječji ima biti predan ljudima u ruke i ubit će ga, ali on će treći dan uskrsnuli.« I ožalostiše se silno.

Kad stigoše u Kafarnaum, pristupe Petru oni što ubiru dvodrahme pa mu rekoše: »Učitelj vaš ne plaća dvodrahme?« »Plaća«, odgovori. A kad on uđe u kuću, pretekne ga Isus: »Što ti se čini, Šimune? Kraljevi zemaljski od koga ubiru carinu ili porez? Od svojih sinova ili od tuđih?« Kad on odgovori: »Od tuđih!«, reče mu Isus: »Sinovi su, dakle, oslobođeni. Ali da ih ne sablaznimo, pođi k moru, baci udicu i prvu ribu koja naiđe uzmi, otvori joj usta l naći ćeš stater. Uzmi ga pa im ga podaj za me i za se.«

Riječ Božju tumači s. Ljiljana Radošević:

Hvaljen Isus i Marija!

Dragi slušatelji Hrvatskog Katoličkog radija!

Prije bilo kojeg tumačenja pročitane Božje riječi, potrebno je upitati se: Tko mi to govori? O kome ili o čemu je riječ? Što sam čuo? Potrebno je to, jer nam počesto naše brige i uronjenost u zemaljsku stvarnost ne dopuštaju da uopće čujemo Riječ. To je Riječ Božja „koja je djelotvorna; oštrija je od svakog dvosjekla mača; prodire dotle da dijeli dušu i duh, zglobove i moždinu te prosuđuje nakane i misli srca“ (Heb 4,12). I „dovijeka riječ Božja ostaje, stalna poput nebesa“ (Ps 119,89) I, zato je riječ svakog tumačenja važno čuti i dokučiti što meni Bog poručuje.

Ovaj evanđeoski odlomak iz sedamnaestog poglavlja Matejeva evanđelja, najprije donosi Drugi navještaj muke i uskrsnuća, te pitanje hramskog poreza. „Kad su se skupili u Galileji, reče im Isus: ‘Sin Čovječji ima biti predan ljudima u ruke i ubit će ga, ali on će treći dan uskrsnuti. I ožalostiše se silno.“ Očito da su učenici čuli samo prvi dio navještaja. Poruka o uskrsnuću nije dotaknula njihova srca. Možda je zato i slijedilo Isusovo pitanje o ubiranju hramskog poreza, jer im je i tu Isus objavio da je obećani Mesija.

Uz Isusa, najdivnijeg Učitelja i najvjernijeg prijatelja dijeli se sve. On je taj koji sebe priopćuje, i očekuje da ga njegovi također iznutra čuju. Tako se postaje jedno s Isusom. Čuti ga iznutra, i tu dopustiti da mijenja „pamet našega srca“. Isus ne skriva ono što ga čeka i kakav će mu biti svršetak. Izričajem „Sin Čovječji“ Isus je povezao dotadašnju predodžbu o Sinu Čovječjem kao dolazećem sucu svijeta s predodžbom o Sluzi Božjem koji će trpjeti i žrtvovati se. Tako je svoje učenike uputio na svoju mesijansku zadaću. Međutim, učenici to još ne shvaćaju i zato misle da „Učitelj“ treba plaćati dvodrahme.

Hramski porez od dvije drahme ili pola šekela, plaćali su ga jednom godišnje za hramsko bogoslužje svi muškarci Izraelci, čak i oni koji su živjeli izvan Palestine. Isus kao Božji Sin, gospodar je Hrama i ne mora platiti porez. Ipak je platio zajedno s Petrom. Isus i njegovi učenici slobodni su od Zakona i ne bi morali plaćati. Oni to ipak čine da ne budu „kamen spoticanja“ (sablazni) koji može uzrokovati pad drugoga.

Mnogo toga ima i u životu nas kršćana na što bismo trebali pripaziti u svojem načinu ponašanja i življenja, ne samo zato što to nije grijeh, nego da ne budemo „kamen spoticanja“ drugima. U ovim ljetnim mjesecima možda je to i način odijevanja i na ulici, a posebno u bogoslužnom prostoru i slavljenju sakramenata.

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja