Arhiva epizoda
PONEDJELJAK 8:10 Što (ne) treba objavljivati na društvenim mrežama
Rođenje djeteta, krštenja, prve pričesti, različita obiteljska slavlja i obljetnice, sve su to događaji koji su nam dragi i važni i koje rado fotografiramo, ali i objavljujemo na svojim društvenim mrežama. Društvene mreže postaju nam platforma za traženje savjeta oko nekog problema ili nedoumice, mjesto za dijeljenje osobnih promišljanja i stavova, ali znaju se pretvoriti i u svojevrsni virtualni dnevnik gdje izlažemo svoju intimu i stvarnosti o kojima bismo trebali dobro promisliti želimo li ih zapisane u javnom prostoru. Kako prepoznati što objaviti na društvenim mrežama, a što ipak zadržati u krugu bliskih i poznatih ljudi, o tome govorimo u Argumentima. Gosti su: Nikolina Essert, psihologinja i realitetna psihoterapeutkinja, dr. sc. Davor Trbušić, s Odsjeka za komunikologiju Fakulteta hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu i salezijanac don Mihovil Kurkut, direktor nakladničke kuće Salesiana. Urednica emisije je Diana Tikvić.
ČETVRTAK 8:10: Kako društvene mreže zarađuju bombardirajući nas dezinformacijama i stvarajući podjele u pandemiji
Glavni problem u borbi protiv pandemije postale su dezinformacije. U digitalnom svijetu 'bombardirani' smo informacijama, a one lažne šire se sedam puta brže. Dok se neka informacija podvrgne određenoj provjeri ona je već napravila, ako je lažna, ogromnu štetu. Najveći problem su društvene mreže, a dominira Facebook čija je zviždačica pred Europskim parlamentom upozorila da njegovi algoritmi doprinose vidljivosti sadržaja koji potiču na polarizaciju, mržnju, podjelu i radikalne stavove. Što je negativniji sadržaj koji potiče na strah i izaziva emocionalnu reakciju to se više širi, dobiva više lajkova, a to Facebooku donosi veću zaradu. U Argumentima HKR-a u četvrtak docent na Studiju novinarstva Fakulteta političkih znanosti Boris Beck analizirati će retoriku pobornika i protivnika epidemioloških mjera i cjepiva na društvenim mrežama, psihologinja s Hrvatskog katoličkog sveučilišta Jelena Zadro otkrit će kako se zaštititi od infodemije, odnosno informacija, često kontradiktornih koje nas preplavljuju sa svih strana, dok će docent Domagoj Bebić s Fakulteta političkih znanosti analizirati ulogu društvenih mreža i novih medija u pandemiji te otkriti je li samo digitalna pismenost dovoljna za snalaženje u njima.