SVAKODNEVNO U 7:30 Fra Josip Repeša: Tanka je nit koja dijeli hvalisavce od otpadnika i nevjernika
Biblija. Foto: Unsplash
Biblija. Foto: Unsplash
ČITANJA:
Post 21,5.8-21;
Ps 34,7-8.10-13;
Mt 8,28-34
Tekst evanđelja:
U ono vrijeme: Kada Isus dođe prijeko, u gadarski kraj, eto mu u susret dvaju opsjednutih: izlazili su iz grobnica, silno goropadni, te nitko nije mogao proći onim putem. I gle, povikaše: »Što ti imaš s nama, Sine Božji? Došao si ovamo prije vremena mučiti nas?«
A podalje od njih paslo je veliko krdo svinja. Zlodusi ga zaklinjahu: »Ako nas istjeraš, pošalji nas u ovo krdo svinja.« On im reče: »Idite!« Oni iziđoše i uđoše u svinje. I gle, sve krdo jurnu niz obronak u more i podavi se u vodama.
A svinjari pobjegoše, odoše u grad te razglasiše sve, napose o opsjednutima. I gle, sav grad iziđe u susret Isusu. Kad ga ugledaše, zamole ga da ode iz njihova kraja.
Riječ Božju tumači fra Josip Repeša:
Često svjedočimo nadobudnim raspravama tko je veći vjernik. Neki si uzimaju za pravo istaknuti svoje navike pobožnosti, posjećenosti crkve, izvršavanje crkvenih obveza i slično, kako bi naglasili svoju superiornost nad drugima. Potreba za natjecanjem u poznavanju Svetog Pisma ode toliko daleko da se pojedini usude uspoređivati sa svećenicima, čak i profesorima Svetoga Pisma i pozivati ih na suočenje tko bolje poznaje Bibliju i tko je više ili bolje pročitao ili proučio.
Zanimljiva je rečenica mnogih duhovnika kako je najbolji poznavatelj sadržaja Svetog Pisma i crkvenih navika i običaja upravo nečisti, đavao. Dok mnogi sugovornici s Isusovom oklijevaju dati pravi odgovor, jer po odgovoru mogu i izgubiti, nečisti je često iskreniji, rječitiji, konkretniji. On dobro zna jakost Isusove osobnosti i Riječi, zna da je za njega i njegove namisli prejaka. Zato u današnjem i sličnim evanđeoskim odlomcima nečisti pred Isusom govori svjestan moćnosti koju Isus ima nad nečistim dusima, da ih može uništiti. Naravno da nam to isto neće govoriti u napastima s kojima nas odvaja od ljubavi Isusove. Radije će pokušavati svoje napasti prikazati prihvatljivima, a Isusovu ljubav isključivom.
Usred susreta nečisti moli Isusa da, ako ga već želi izgoniti iz opsjednutih, da ih pusti u krdo nečistih svinja koje su pasle uz more. Nakon dopuštenja nečisti se nastani među nečistim životinjama koje se sunovrate niz padinu i uguše se u more. Je li se nečisti povukao iz onog kraja i ljudi? Nažalost, nije jer se pamti „nesreća“ ugušenja svinja, a ne doživljava se radost čišćenja od nečistih koje muče ljude.
Gospodin će uvijek imati više uspjeha sa onim koji dobro poznaje Pisma i preko Njih veličinu Božju, nego s onima koji poznavanja Pisma uzimaju za bahati pristup i potrebu nadmetanja. U nastavku životnih situacija često se primijeti kako je tanka nit koja dijeli hvalisavce od otpadnika i nevjernika.
Poznavanje Pisma i zajedništva vjere ne smije nas ostaviti u vrtlogu taštine koje nas grijehom udaljava od Boga. Tko je toliko velik da bi se pred Bogom hvalio pred najmanjom preprekom ili napasti pada u grijeh. Poznavanje Gospodina, Pisma i zajedništva vjere radije nam treba poslužiti u svrhu življenja svakodnevice u zajedništvu sa Gospodinom. Poznavanje Gospodina, prihvaćanje životne stvarnosti u kojima je On oslonac, početak i kraj, uvodi nas u drugačiju dimenziju shvaćanja svega što jesmo i što nas okružuje.