Bratska opomena
Samo onaj koji je upoznao svoje vlastite pogreške i popravio se ima pravo opominjati brata. Riječ Božju tumači vlč. Danijel Crnić.
Križ
Križ
ČITANJA:
od dana: Pnz 34,1-12;
Ps 66,1-3a.5.8.16-17;
Mt 18,15-18
Tekst evanđelja:
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: „Pogriješi li tvoj brat, idi i pokaraj ga nasamo. Ako te posluša, stekao si brata. Ne posluša li te, uzmi sa sobom još jednoga ili dvojicu, neka na iskazu dvojice ili trojice svjedoka počiva svaka tvrdnja. Ako ni njih ne posluša, reci crkvi. Ako pak ni Crkve ne posluša, neka ti bude kao poganin i carinik.“ „Zaista, kažem vam. Što god svežete na zemlji, bit će svezano na nebu; i što god odriješite na zemlji, bit će odriješeno na nebu.“
Dok se ljubav prema neprijateljima tiče upravo onih izvan zajednice i vlastitih simpatičnih grupa, bratska opomena tiče se onih u zajednici i obitelji. Po zapovijedi ljubavi kao vrhunskom mjerilu ravna se bratska opomena. Samo onaj koji je upoznao svoje vlastite pogreške i popravio se ima pravo opominjati brata. Samokritika želi postići to da budemo oprezni u kritiziranju i osuđivanju svoga brata. Zajednica daje najbolje od sebe onda kada se dobrota i krepost, vrednote i talenti svake osobe suprotstavljaju zlu, tvrdoglavosti i sebičnosti sviju. Svatko od nas, pojedinačno i zajednički mješavina je dobroga i zloga. Trebamo jedni druge tako da se dobrota jednoga suprotstavi tuđem zlu, dok različite vrste dobrote u tom drugom djeluju kao katalizator onoga prethodnoga.
Isus traži da nitko od nas ne upravlja svojom krepošću ili svojim pogreškama neovisno o zajednici vjernika, odnosno Crkvi. Neki se problemi između braće i sestara mogu brzo riješiti; drugi su pak teži i zahtijevaju nekoga izvan neposredne obitelji, ali ne izvan Crkve. Svjedočanstvo Crkve opet se iznosi na zajedničarski način, ne počiva na riječi pojedinca, nego na iskazu dvojice ili trojice svjedoka. Samo se veoma osrednji ljudi mogu provlačiti i preživjeti bez duhovnog usmjerenja. Ako su posrijedi bitne sposobnosti koje se mogu staviti na službu drugih, nužna je uravnotežujuća i ublažujuća mudrost šire zajednice.
Isus u svojoj osobi predstavlja i utjelovljuje Božju oprosnu ljubav i njegovo neizmjerno milosrđe, upravo zato što ljubi on može i suditi prema kriteriju da su djela ljubavi, koja su učinjena potrebitima, učinjena njemu. Njegova vlastita ljubav preduvjet je njegovog zahtjeva ljubavi. Isus, nadalje traži djela ljubavi kao konkretan izraz nove i veće pravednosti. Isusov zahtjev upućen je zajednici vjernika, koja se osjeća podložnom svome Gospodinu. U zajednici će svatko biti suđen prema svome djelu. Svi ljudi podliježu kriteriju ljubavi, tako da će pred Bogom na sudu svi ljudi biti jednaki. Bog sudac će iznenaditi ljude svojom presudom koju oni ne očekuju. To je ta različitost Boga oprosne i milosrdne ljubavi, koji svojom ljubavlju izlazi ljudima ususret i obvezuje ih na međusobnu ljubav.
Predragi vjernici, slušatelji hrvatskoga katoličkog radija, dakako da griješimo i to mnogo i teško, nerijetko pogriješimo protiv drugih, protiv braće i sestara u vjeri. Zamolimo Gospodina Boga oprosne i milosrdne ljubavi da nam podari snagu i milost Duha Svetoga da uvijek znamo oprostiti bližnjemu i od njega zatražiti oproštenje i svakome darivati pomirenje. Molimo neprestano Boga oprosne i milosrdne ljubavi da nam poda snage i milosti da umijemo opraštati neprijateljima po Isusovu nalogu.