SVAKODNEVNO U 7:30 Fra Roko Bedalov: Tražimo li najprije kraljevstvo Božje i njegovu pravednost?
Foto: cathopic
Foto: cathopic
Tekst evanđelja:
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: »Nitko ne može služiti dvojici gospodara. Ili će jednoga mrziti, a drugoga ljubiti; ili će uz jednoga prianjati, a drugoga prezirati. Ne možete služiti Bogu i bogatstvu. Zato vam kažem: Ne budite zabrinuti za život svoj: što ćete jesti, što ćete piti; ni za tijelo svoje: u što ćete se obući. Zar život nije vredniji od jela i tijelo od odijela? Pogledajte ptice nebeske! Ne siju, ne žanju niti sabiru u žitnice, pa ipak ih hrani vaš nebeski Otac.
Zar niste vi vredniji od njih? A tko od vas zabrinutošću može svome stasu dodati jedan lakat? I za odijelo što ste zabrinuti? Promotrite poljske ljiljane, kako rastu! Ne muče se niti predu. A kažem vam: Ni Salomon se u svoj svojoj slavi ne zaodjenu kao jedan od njih. Pa ako travu poljsku, koja danas jest a sutra se u peć baca, Bog tako odijeva, neće li još više vas, malovjerni?
Nemojte dakle zabrinuto govoriti: ‘Što ćemo jesti?’ ili: ‘Što ćemo piti?’ ili: ‘U što ćemo se obući?’ Ta sve to pogani ištu. Zna Otac vaš nebeski da vam je sve to potrebno. Tražite stoga najprije Kraljevstvo i pravednost njegovu, a sve će vam se ostalo dodati. Ne budite dakle zabrinuti za sutra. Sutra će se samo brinuti za se. Dosta je svakom danu zla njegova.«
Riječ Božju tumači fra Roko Bedalov:
Što je važnije tijelo ili duh! Biti ili imati? Vanjština ili nutrina? Bog ili bogatstvo? Krist promatra čovjeka u njegovoj cjelovitosti, u njegovoj osobnosti i bogatstvu, ne samo u površnoj tjelesnosti. Zabrinutost je s druge strane ljudska kategorija čak i kreposna dok je umjerena. Međutim ona olako zarobi čovjeka, preuzme mu pozornost da umjesto da se razvija i raste počne propadati duhom i tijelom. Materijalizam lako zarobi čovjeka, opterećenost odijevanjem, izgledom, prehranom, prolaznošću i zauzme mjesto Boga.
Opterećenost tijelom prekida djelovanje duha, a bez duha čovjek je ništa. Kada kaže tražite najprije kraljevstvo Božje i pravednost njegovu vidimo da je to kriterij po kojem Krist od početka svojeg javnog djelovanja poziva na obraćenje. Da odbacimo grijehe protiv Božje ljubavi i prvenstva i prionemo uz vječna dobra. Tada otkrijemo koliko je duh bitan, koliko naša zabrinutost malo može postići, a njome možemo puno izgubiti. Pojam sutra je pojam predanja u Božje planove, zato svakome danu je dosta i uspona i padova, i zla i dobra! Naposljetku Bog će se pobrinuti da svaki dan ugledamo zoru koja je simbol nade!
Zna Otac vaš sve što vam je potrebno i više od toga bit će vam nadodano. S jedne strane današnje evanđelje prikazuje zbunjene slušatelje jer je Kristov zadatak težak i zahtijevan, ali zato je plod evanđeosko savršenstvo oslikano kao pravednost.