SVAKODNEVNO U 07:45 S. Karolina Miljak: Što nam govori poredak spasenjskih događaja u božićno vrijeme?
Foto: Pexels
Foto: Pexels
ČITANJA:
1Iv 1,1-4;
Ps 97,1-2.5-6.11-12;
Iv 20,1-8
Tekst evanđelja:
Prvog dana u tjednu rano ujutro, još za mraka, dođe Marija Magdalena na grob i opazi da je kamen s groba dignut. Otrči stoga i dođe k Šimunu Petru i drugom učeniku, kojega je Isus ljubio, pa im reče: »Uzeše Gospodina iz groba i ne znamo gdje ga staviše.«
Uputiše se onda Petar i onaj drugi učenik i dođoše na grob. Trčahu obojica zajedno, ali onaj drugi učenik prestignu Petra i stiže prvi na grob. Sagne se i opazi povoje gdje leže, ali ne uđe. Uto dođe i Šimun Petar koji je išao za njim i uđe u grob. Ugleda povoje gdje leže i ubrus koji bijaše na glavi Isusovoj, ali nije bio uz povoje, nego napose svijen na jednome mjestu. Tada uđe i onaj drugi učenik koji prvi stiže na grob i vidje i povjerova.
Riječ Božju tumači s. Karolina Miljak:
Zvuči nevjerojatno, ali danas nam u ovo božićno vrijeme Crkva, a preko nje Bog stavlja pred oči stvarnost Uskrsnuća. To se događa zbog cjelovitosti Božjega spasenja među nama ljudima. Zato na Božić imamo radost rođenja, drugi dan Božića imamo život kršćanina u malome: svjedočanstvo za Isusa Krista, mučeništvo; danas nam je dan obojen Isusovim uskrsnućem, a sutra ćemo u čitanjima liturgije svjedočiti o progonstvu u našim životnim situacijama.
Gledajući te stvarnosti u duhu spasenja postaje nam logično da je poredak spasenjskih događaja ovih dana logičan i ispravan. Ovim tekstom Evanđelja Crkva nas poziva da priznamo Isusa ne samo kao Spasitelja koji se rodio, nego i onoga koji je uskrsnuo i da se upravo zato i rodio da nas nakon svih naših ljudskih razapinjanja u našim svagdašnjicama, preko križa i uskrsnuća dovede u krilo Očevo u kojem nas čeka On Uskrsli.
Evanđelje nam oslikava stav ili ako hoćemo vjeru triju osoba. Marija Magdalena, dolazi na Isusov grob jer neizmjerno ljubi. Ne zalazi u grob što od straha, što od logike, ako je kamen odvaljen znači Isusa unutra nema. Trči učenicima i javlja da nema Isusa. Ovo očituje Marijinu ljubav prema povijesnom Isusu, a ne odmah vjeru u uskrsnuće.
Petar i Ivan trče na grob. Ne boje se što bi im se sve moglo dogoditi, za njih je samo važan „Prazan grob“. Tu počinje njihova neustrašivost navještaja koja će se očitovati na blagdan Duhova. Stižu na grob, Ivan duhovnom intuicijom shvaća da će Petar imati primat među apostolima i da kao takav ima pravo prvi ući u prazan grob i biti prvi svjedok Isusova uskrsnuća. U grobu on ne samo da vidi, on kako sam kaže i povjerova. (Usp. Iv 20, 8) Ivan tumači posljedice toga događaja pogledom ljubavi koja razumije novu prisutnost Isusa koja počinje u njihovu životu.
Koliko ja vjerujem u uskrsnuće? Mi lako vjerujemo da se Isus rodio, ali da je i uskrsnuo…???!!! Tu mi svoju vjeru spasenja stavljamo u pitanje.
Pozvani smo razumijevati da su Isusovo rođenje i uskrsnuće jedinstvena stvarnost i ako ne vjerujemo da nas one uvode u novi život, uzalud onda sav božićni ugođaj i slavlje kako Božića tako i Uskrsa.