SVAKODNEVNO U 7:45 Don Marko Medo: Molimo u Kristovo ime kako bismo mogli mijenjati stvarnost
Foto_ Pexels
Foto_ Pexels
ČITANJA:
Dj 18, 23-28;
Ps 47, 2-3.8-10;
Iv 16, 23b-28
Tekst evanđelja:
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: »Zaista, zaista, kažem vam: što god zaištete u Oca, dat će vam u moje ime. Dosad niste iskali ništa u moje ime. Ištite i primit ćete da radost vaša bude potpuna! To sam vam govorio u poredbama. Dolazi čas kad vam više neću govoriti u poredbama, nego ću vam otvoreno naviještati Oca. U onaj dan iskat ćete u moje ime i ne velim vam da ću ja moliti Oca za vas. Ta sam vas Otac ljubi jer vi ste mene ljubili i vjerovali da sam ja od Boga izišao. Izišao sam od Oca i došao na svijet. Opet ostavljam svijet i odlazim Ocu.«
Riječ Božju tumači don Marko Medo:
Draga braćo i sestre, dragi slušatelji Katoličkog radija!
„Ištite i primit ćete… Dosad niste iskali ništa u moje ime. Ištite i primit ćete.”
U svim religijama pristupa se božanstvima da bi se nešto tražilo. To je motiv za stvaranje svetišta, kipova, mjesta posvećenih molitvi. Za stare Rimljane takve molitve su bile pravi zakonski ugovori. Obvezali bi se izgraditi hram i posvetiti ga nekom bogu ako im on pomogne pobijediti u ratu. Intelektualci iskazuju ozbiljne sumnje u takve molitve-ucjene. Čak i ako Bog čuje zahtjeve, postoji li sigurnost da će im udovoljiti? Tražimo da se stvari događaju kako želimo, ali naše se želje i potrebe rađaju iz ograničenih vizija: nije li bolje da svijet i naš životi idu naprijed po Božjoj želji, a ne po našoj?
Što odgovoriti? Volja Božja se poistovjećuje s Kristom. Ako smo mi sjedinjeni s Kristom i ištemo Boga u Njegovo ime, događa se nevjerojatno čudo: naša volja i Božja volja postaje jedna ista volja. I takva molitva je uvijek uslišana.
„Ne velim vam da ću ja moliti Oca za vas. Ta sâm vas Otac ljubi” Sveti Pavao piše da je Krist jedini posrednik između Boga i ljudi (1 Tim 2, 5). Bog je toliko iznad naših misli da je bolje obratiti se posredniku koji mu je bliži. U svim religijama se to događa. Svećenici imaju ulogu posrednika, kao što su je imali Mojsije i Aron u Starom Zavjetu. Kao što sama riječ govori, posrednik je onaj koji je “u sredini”, ispod Boga, a iznad ljudi. Arijci su tako zamišljali Krista. Ali prema kršćanskoj vjeri Krist nije “u sredini”: On je pravi Bog od pravoga Boga i istovremeno pravi čovjek, Bogočovjek. U Njemu Otac ljubi Sina-Bogočovjeka. Krist se zatim sjedinjuje sa svojim učenicima. Tada je i u nama na čudesan način prisutan Bog Sin. Zato nas Otac ljubi i rado udovoljava našim molbama, kada su u Kristu.
„Ištite i primit ćete da radost vaša bude potpuna” Čak i ako je automobil skup, postoji netko tko će ga kupiti. Ako pitate zašto, odgovorit će da je zadovoljstvo voziti ga. I plivač osjeća zadovoljstvo kada razmiče vodu raširenim rukama kako bi došao do obale i kada ima dobro istrenirano tijelo kojim upravlja. Zadovoljstvo je jahati konja i učiniti da preskoči prepreke. Zadovoljstvo je gospodariti malim dijelom prirode koja nam je na raspolaganju. Čak su i oci tzv. Antiohijske škole objašnjavali “potpunu radost” uspoređujući je s čovjekom koji se osjeća gospodarom stvorene prirode. Dok čovjek pokazuje svoju moć nad prirodom kroz rad i trud, Bog to čini po svojoj riječi. Naime, govori se o čudu kada Isus, svojom riječju ozdravlja bolesne i uskrisuje mrtve. Isus nas poziva da molimo u Njegovo ime kako bismo mogli mijenjati stvarnost riječima te da, po tom sudjelovanju u Njegovoj čudotvornoj snazi, naša radost bude potpuna.