SVAKODNEVNO U 7:30 Susret s Isusom - princip spasenja za sve ljude
Vlč. Krunoslav Siroglavić / Foto: Youtube Požeška biskupija
Vlč. Krunoslav Siroglavić / Foto: Youtube Požeška biskupija
ČITANJA:
Otk 3,1-6.14-22;
Ps 15,2-5;
Lk 19,1-10
Tekst evanđelja:
U ono vrijeme: Uđe Isus u Jerihon. Dok je njime prolazio, eto čovjeka imenom Zakeja. Bijaše on nadcarinik, i to bogat. Želio je vidjeti tko je to Isus, ali ne mogaše od mnoštva jer je bio niska rasta. Potrča naprijed, pope se na smokvu da ga vidi jer je onuda imao proći. Kad Isus dođe na to mjesto, pogleda gore i reče mu: »Zakeju, žurno siđi! Danas mi je proboraviti u tvojoj kući.« On žurno siđe i primi ga sav radostan. A svi koji to vidješe stadoše mrmljati: »Čovjeku se grešniku svratio!« A Zakej usta i reče Gospodinu: »Evo, Gospodine, polovicu svog imanja dajem siromasima! I ako sam koga u čemu prevario, vraćam četverostruko.« Reče mu na to Isus: »Danas je došlo spasenje ovoj kući jer i on je sin Abrahamov! Ta Sin Čovječji dođe potražiti i spasiti izgubljeno!«.
Riječ Božju tumači vlč. Krunoslav Siroglavić:
Draga braćo i sestre! Ostajemo danas zadivljeni čudom koje se dogodilo u Zakejevu srcu, čudom koje se svima nama nudi u Riječi Božjoj ovoga dana kao prilika. Zakej je osoba koja je primjer promjene života nakon komunikacije s Isusom. Danas se divimo Isusovu načinu komuniciranja s čovjekom. Možda nije slučajno što se događaj dogodio u geografski rečeno najdepresivnijem gradu na svijetu koji se nalazio 300 metara ispod razine mora, dok je Jeruzalem (da ne zaboravimo) grad na gori. Taj je nadcarinik u svom djelovanju susretao mnoge ljude, često ih u oči gledao i svejedno uzimao od svoga naroda porez za druge. Mnogi su ga pokušali svojim pogledom omekšati, da postane više čovjek, ali im nije uspjelo. No, Isusu je uspjelo. Izbavljen je iz svog stanja kroz susret s Isusom, kroz jedan pogled, kroz dijalog, kroz komuniciranje života i oprosta.
Ostajemo danas zadivljeni jednom činjenicom: susret s Isusom princip je spasenja za sve ljude, pa tako i za Zakeja. Iz ovog se susreta rodio njegov novi život. Konačno je Zakej susreo nekoga tko ga prihvaća zbog onoga što on jest. Ovaj je sitni čovjek znao da ulazi u kategoriju nepopravljivih grešnika zbog života kojim je živio. U onovremenom Zakonu za njega nije bilo više opcije. Da bi dobio oproštenje, prema farizejskoj logici onoga vremena trebao je ispraviti svu štetu koju je nanio ljudima i promijeniti svoj život. Odjednom, Isus ga to ne traži. Štoviše, ne traži ga ništa. Ništa mu čak ni ne predbacuje.
Zakej je htio vidjeti tko je Isus, a na kraju je to itekako saznao. Isus je u njegovu životu postao netko tko nije na prvu bio impresioniran utiskom drugoga iako je znao da se na njemu primijeti loša kvaliteta unutarnjeg života, za kojeg mu je nedostajala sposobnost da ga promijeni.
Postavljamo danas mi vjernici pitanje jedni drugima: kako doći do Zakeja? Zakej može biti bilo koji čovjek pred nama, ne u moralnom smislu nego u smislu ovoga što slijedi: čovjek koji želi vidjeti Isusa, ali se u isto vrijeme skriva od njegova pogleda, izbjegava direktan susret, nastoji ne ući u odnos s njim. Kako doći do takvog srca?
Što čini Isus komunikator? Zakej posjeduje u sebi nešto što grčevito želi obraniti i sakriti među smokvine grane, ali prihvaća Isusovu inicijativu, koji je našao načina da dođe do njegova srca, bez da ga je ranio u časti koju je imao. Štoviše, budući da se radilo o javnom grešniku, Isusova komunikacija s njim nije samo čudna, nego i skandalozna. Međutim, Isus vidi čovjeka. Vidi čovjeka ondje gdje drugi vide samo delikventa i korumpiranog zločinca: šefa carinika (nad-grešnika), materijalno bogatog, a fizički sitnog. Kako li je tek čudesna ona Isusova: „Carinici i bludnice pretekoše vas u kraljevstvo Božje!“ (Mt 21,31b) U pogledima Isusa i Zakeja nalazi se sav smisao vjere, nalazi se odnos i susret koji priprema iskustvo biti spašen. Isus mu kaže: „Trebam i želim boraviti u tvojoj kući“, ne samo zaustaviti se i okrijepiti (što je već puno i samo po sebi). U Isusovoj komunikaciji sa Zakejom, ali i s drugim ljudima jasno je vidljivo da nije više dovoljno starozavjetno opsluživanje Zakona, nego je potrebno novozavjetno nasljedovanje, tj. slijediti Učitelja. Budimo milosrdni i radosna osmjeha danas s ljudima koje ćemo susretati, jer ne znamo koliko je među njima Zakeja. Bog vas blagoslovio i ugodan vam današnji dan.