Isus nikoga ne isključuje
Budimo poput Mateja koji je ustao iz svojih grijeha i pristao uz novi život, uz Isusa Krista. Riječ Božju tumači vlč. Ivan Grbešić.
Biblija_Pixabay
Biblija_Pixabay
ČITANJA:
vl.: Ef 4,1-7.11-13;
Ps 19,2-5;
Mt 9,9-13
Tekst Evanđelja:
U ono vrijeme: Odlazeći odande, ugleda Isus čovjeka zvanog Matej gdje sjedi u carinarnici. I kaže mu: »Pođi za mnom!« On usta i pođe za njim. Dok je Isus bio u kući za stolom, gle, mnogi carinici i grešnici dođoše za stol s njime i njegovim učenicima. Vidjevši to, farizeji stanu govoriti: »Zašto vaš učitelj jede s carinicima i grešnicima?«
A on, čuvši to, reče: »Ne treba zdravima liječnika, nego bolesnima. Hajdete i proučite što znači: Milosrđe mi je milo, a ne žrtva. Ta ne dođoh zvati pravednike, nego grešnike.«
Danas Crkva slavi svetog Mateja evanđelista. Kada kažemo evanđelista, onda vidimo koliko Bog ima smisla za humor u našim životima, na putu obraćenja. Naime, ime Matej na hebrejskom jeziku znači Božji dar. A on je bio smatran svime osim Božjim darom, jer je bio carinik i javni grešnik u očima naroda. Židovi ne samo da su smatrali njegov kontakt sa Rimljanima nečistim, već su ga smatrali korumpiranim izdajnikom i nepoštenim ubiračem poreza. Tako je Matej imao materijalno blagostanje, ali je osjećao da ga nitko ne voli i ne traži, dapače, da ga se zaobilazi u širokom luku. Sve do jednog dana, koji veliki Caravaggio sjajno prikazuje na čuvenoj slici: Matej je zauzet brojenjem silnog novca u svojoj carinarnici, njegovi podcarinici su oko njega, a na vratima se pojavljuje Isus koji prstom zove baš njega. Matejevi suradnici imaju začuđen izraz lica i nesigurno usmjeren prst prema Mateju, kao da nijemo pitaju: „Mateja zoveš? Jesi li siguran, njega svi zaobilaze…“ Isusov prst i pogled ostaje ravno usmjeren prema Mateju. Isus traži baš njega!
Kako lijepo i utješno braćo i sestre! U većini nas krije se barem mali Matej koji nema čiste račune uvijek i sa svima, a s Bogom da i ne govorimo. Pa ipak, Isus nas baš tu i tada želi susresti, dok će nas drugi baš tada izbjegavati. Ta spoznaja uvijek nas treba usmjeriti prema Isusu koji nas izgubljene čeka u ispovjedaonici i u Svetoj misi koja je uvijek Njegova gozba s grešnicima. Nekima koji se smatraju pravednicima i dobrim vjernicima poput pismoznanaca i farizeja ovo može izgledati bogohulno. Film Isus iz Nazareta prikazuje apostole, osobito Petra baš u takvu stavu prema Isusu. Kada se oni približavaju kući u kojoj je Matej priredio gozbu za Isusa i brojne carinike i grešnike, kada čuju pjesmu i slavlje, Petar najavljuje apostolima neopozivu ostavku. Ovakvog Isusa nije očekivao! Pa ipak, Isus je našao načina da Petru i apostolima mijenja mentalitet i pogled srca da on nikoga ne isključuje. Možda je ta promjena u apostola bila nalik na gumu koja se rasteže, za razliku od carinika Mateja koji je u hipu ustao. Evanđelje za Mateja koristi grčki glagol „anastas“, ustati, isti koji koristi i za uskrsnuće od mrtvih. To će reći da je Matej ustao iz svojih grijeha i pristao uz novi život, uz Isusa Krista.