SVAKODNEVNO U 7:30 Slavim li ispravno dan Gospodnji?
vlč. Krešimir Bulić
vlč. Krešimir Bulić
ČITANJA:
od dana: 1Kor 4,6-15;
Ps 145,17-21;
Lk 6,1-5
Tekst evanđelja:
Jedne subote prolazio je Isus kroz usjeve. Učenici su njegovi trgali klasje, trli ga rukama i jeli. A neki farizeji rekoše: »Zašto činite što subotom nije dopušteno?« Odgovori im Isus: »Zar niste čitali što učini David kad ogladnje on i njegovi pratioci? Kako uđe u Dom Božji, uze, pojede i svojim pratiocima dade prinesene kruhove kojih ne smije jesti nitko, nego samo svećenici?« I govoraše im: »Sin Čovječji gospodar je subote!«
Riječ Božju tumači vlč. Krešimir Bulić:
Današnji odlomak evanđelja daje nam ispravan lsusov odgovor o pravom smislu poštivanja Dana Gospodnjeg, za Židove subotu a za nas kršćane nedjelju. Katekizam Katoličke Crkve u broju 2176 tumači “da je nedjeljno bogoslužje dovršenje ćudorednog propisa Starog Zavjeta, od kojeg preuzima ritam i duh slaveći svaki tjedan Stvoritelja i Otkupitelja svega naroda.”
Starozavjetni šabat – subota razlikuje se od svakog drugog dana. Ne smije se raditi nego umjesto toga štovati Boga, usredotočiti se na duhovne stvari od vječne važnosti. Dan je to duhovnog, mentalnog i tjelesnog osvježenja. On je znak i pripadanja Bogu, podsjeća Izraelce na oslobođenje iz Egipta.
Farizeji međutim optužuju lsusa da ne poštiva subotu kao dan odmora. lsus međutim objašnjava kako držanje Šabata ne smije postati samo ritual zbog kojeg ćemo zanemariti legitimne ljudske potrebe. U prilog tomu navodi citat iz 1 Sam 21,2 gdje se opisuje kako je kralj David došao u hram svećeniku Ahimeleku i zatražio kruh za jelo za sebe i svoju pratnju jer su bili gladni. A, svećenik nije imao drugoga kruha nego samo posvećeni. Dao mu je prinesene kruhove, posvećene, koje ne smije jesti nitko drugi osim svećenika.
Očito po lsusu nije učinio prekršaj. Takoder lsus napominje da je Sin Čovječji gospodar subote. lsusove riječi govore nam kako bi dan Gospodnji trebao biti prilika da pomognemo ljudima u potrebi, duhovno i tjelesno, i da nikako ne bi smio biti isprika za činjenje dobra potrebnima radi tobožnjeg poštivanja odmora.
Molimo da nas Duh Sveti prosvijetli kako bi ispravno, pobožno i dostojanstveno poštivali i slavili Dan Gospodnji.