SVAKODNEVNO U 7:30 Vlč. Krešimir Žinić: Zbiljski se opredijelimo za Boga i za konačnu pobjedu dobra
Foto: Cathopic
Foto: Cathopic
ČITANJA:
od dana: Dj 25,13-21;
Ps 103,1-2.11-12.19-20ab;
Iv 21,15-19
Tekst evanđelja:
Kad se Isus ukazao svojim učenicima, nakon doručka upita Šimuna Petra: »Šimune Ivanov, ljubiš li me više nego ovi?« Odgovori mu: »Da, Gospodine, ti znaš da te volim.« Kaže mu: »Pasi jaganjce moje!« Upita ga po drugi put: »Šimune Ivanov, ljubiš li me?« Odgovori mu: »Da, Gospodine, ti znaš da te volim!« Kaže mu: »Pasi ovce moje!« Upita ga treći put: »Šimune Ivanov, voliš li me?« Ražalosti se Petar što ga upita treći put: »Voliš li me?« pa mu odgovori: »Gospodine, ti sve znaš! Tebi je poznato da te volim.« Kaže mu Isus: »Pasi ovce moje!«
»Zaista, zaista, kažem ti: Dok si bio mlađi, sam si se opasivao i hodio kamo si htio; ali kad ostariš, raširit ćeš ruke i drugi će te opasivati i voditi kamo nećeš.« A to mu reče nagovješćujući kakvom će smrću proslaviti Boga. Rekavši to doda: »Idi za mnom!«
Riječ Božju tumači vlč. Krešimir Žinić:
Prijatelji, neka mir uskrslog Isusa bude s vama!
Osebujan lik apostola Petra možemo osvijetliti između dva ribolova spomenuta u evanđeljima. Evanđelist Luka noćni ribolov u kojem nisu ulovili ništa i jutarnju Isusovu pouku smješta na početak svog evanđelja, uz Isusov poziv učenicima. Nakon što je završio pouku, zamolio je Šimuna neka isplovi na pučinu i baci mreže. Petar je dobro znao da to vrijeme nije nikako pogodno za ribolov, ali iz poštovanja prema Isusu baca mreže. Nakon obilna ulova Petar pada do nogu Gospodinovih govoreći: „Idi od mene! Grešan sam čovjek, Gospodine.“ Dok su sjedili za večerom prije muke, Isus je prorekao Petru da će ga triput zatajiti prije nego što se oglasi pijetao. Svi evanđelisti slažu se kako je Petar u tom razgovoru bio strahovito hrabar na riječima. Glasno i jasno tvrdi da će poći i u smrt ako to bude potrebno. Isto su govorili i drugi apostoli. Kasnije te iste noći pokazat će kako u tom trenutku nije bio spreman držati se svojih olako izgovorenih riječi (iako za njih nije bilo nikakve potrebe). Kad se obistinilo ono što mu je Isus predskazao, svjestan svojih propusta, gorko je zaplakao. Prpošni i dični apostoli koji su se dotad šepurili u društvu Učitelja i skrivali se iza njegove karizme, pobjegli su glavom bez obzira. Za trajanja agonije i muke o njima nema spomena. I Petru se gubi svaki trag sve do uskrsnog jutra.
Neki su skloni tom mišljenju kako je moguće da je riječ o istom ribolovu, ali razlika je što Ivan opis ribolova stavlja na kraj svoga evanđelja kada uskrsli Isus dolazi do sedmorice. Nakon doručka Isus želi s Petrom izgladiti stvari. Triput ga pita: „Voliš li me?“ Kao da želi trostrukim izražavanjem ljubavi anulirati trostruko zatajenje. Kad ga je treći put upitao: „Ljubiš li me?“, Petar mu je, vjerujem kroz suze, prozborio: „Gospodine, ti sve znaš. Tebi je poznato da te volim.“ „Pasi ovce i jaganjce moje! Zaista, zaista kažem ti: Dok si bio mlađi, sam si se opasivao i hodio kamo si htio; ali kad ostariš, raširit ćeš ruke i drugi će te opasivati i voditi kamo nećeš.“ Rekavši to, Isus doda: „Idi za mnom!“ Petar je, dakle, takav, slab i nedosljedan, izabran za apostolskoga prvaka. Nedvojbeno je da je za tu službu bilo i boljih kandidata, ali Gospodin je izabrao baš njega. Petar je to uzvratio neustrašivim svjedočenjem kako nam prenose Djela apostolska. Obogaćen duhovskim iskustvom, prvi ispovijeda i očituje vjeru prve Crkve u Isusa Krista kao u Mesiju. Na kraju ispija kalež muke, baš kako mu je to Gospodin i najavio. Izgubljen, ali obnovljen i vraćen u život, Petar tako daje odgovor na pitanje da svojega Učitelja doista voli više nego oni drugi.
Na Petrovu primjeru razvidno je kako Bogu ništa nije nemoguće i kako ništa nije izgubljeno koliko se god čovjeku to tako činilo. Božje milosrđe može vratiti svakoga tko se od Njega odmaknuo i samim time što se vraća izvoru svake milosti, a to je Isus Krist, takav čovjek pobjeđuje zlo. Bez obzira na sve naše slabosti i nedosljednosti, na nama je da se zbiljski opredijelimo za Boga i za konačnu pobjedu dobra.