SVAKODNEVNU U 7:30 Dr. Đurica Pardon: Isusova prisutnost u Riječi i u euharistiji razlog je naše radosti i zadovoljstva
Križ, srce pexels
Križ, srce pexels
ČITANJA:
od dana: 1Sam 15,16-23;
Ps 50,8-9.16b-17.21.23;
Mk 2,18-22
Tekst evanđelja:
U ono vrijeme: Ivanovi su učenici i farizeji postili. I dođu neki i kažu mu: »Zašto učenici Ivanovi i učenici farizejski poste, a tvoji učenici ne poste?«
Nato im Isus reče: »Mogu li svatovi postiti dok je zaručnik s njima? Dokle god imaju zaručnika sa sobom, ne mogu postiti. Doći će već dani kad će im se ugrabiti zaručnik i tada će postiti u onaj dan!«
»Nitko ne prišiva krpe od sirova sukna na staro odijelo. Inače nova zakrpa vuče sa starog odijela pa nastane još veća rupa.«
»I nitko ne ulijeva novo vino u stare mješine. Inače će vino proderati mješine pa propade i vino i mješine. Nego — novo vino u nove mješine!«
Riječ Božju tumači dr. Đurica Pardon:
U ovome tjednu pripravljamo se za slavlje Nedjelje Božje riječi. Pozorno slušajmo i sami čitajmo odlomke svetoga Pisma. U njima se nalaze važne pouke za naš vjernički život.
Ivanovi učenici i farizeji su u Isusovo vrijeme predstavljali značajnu skupinu vjernika. Njihova praksa vjerničkog života prevladavala je u tadašnjem društvu. I jedni i drugi smatrali su se pravim vjernicima. Održavali su vjerničke običaje vrlo strogo i držali su se vjerničkih predaja do u tančine. Čini se ipak da su Ivanovi učenici i farizeji održavali pravila posta iz sasvim različitih razloga iz dva različita stava prema svrsi i cilju vjerničkog životu. Farizeji su postili radi održavanja tradicionalnih običaja. Smatrali su da je strogo držanje tradicije vjerničkih običaja dokaz njihove pravovjernosti i svetosti. Post farizeja proizlazio je iz stava da je život vrijeme posvećivanja kroz vlastita djela. Što više djela pobožnosti to je spasenje sigurnije. Stoga su mnogi postili ponedjeljkom i četvrtkom, puno više nego je Zakonom propisano. Zakon je predviđao strogi post samo na Dan pomirenja, jednom godišnje.
Ivanovi učenici su postili radi toga što su smatrali da je vrijeme dolaska Mesije blizu i da se bliži dan potpunog očišćenja i pomirenja kako su to najavljivali proroci, pa i sam njihov učitelj, Ivan Krstitelj. Kad je sve ionako osuđeno na propast u ovom pokvarenom svijetu treba održati svoju dušu čistom i spremnom za dolazak Dana Gospodnjega i strašni Sud. U ovoj suznoj dolini života ne preostaje drugo nego postiti i žalovati radi vlastitih grijeha i grijeha svega svijeta.
Isusovi učenici nisu morali postiti ni iz jednog od tih razloga. Isus postavlja drugačiju paradigmu života. Život je vrijeme radosti pred licem Gospodnjim. Dolazak Mesije nije vrijeme posta i tugovanja, nego vrijeme svadbe. Isus je mladoženja koji je došao ostvariti zajedništvo Boga i ljudi. On je prisutnost Božja među ljudima. Radi toga i vjernički život kršćana treba biti prožet radošću jer je Bog s nama. Isusova prisutnost među nama u svojoj riječi i u euharistiji razlog je naše radosti i zadovoljstva.
Kao što je neprikladno postiti i tugovati u prisutnosti zaručnika, tako je neprikladno krpati starim krpama novo odijelo ili ulijevati novo vino u stare mješine. Održavanje onoga što je staro i što je već osuđeno na propast nije primjeren način kršćanskog života. Postiti i tugovati radi toga da bismo omilili Bogu, da bismo okajali grijehe svijeta, ne čini se prikladnom praksom vjerničkog života u današnje vrijeme. Ostaviti stare navike i živjeti život u radosti spasenja, veseliti se jer je Bog među nama i s nama, za mnoge je vjernike i danas veliki izazov.
Dok se spremamo na proslavu nedjelje Božje riječi uzmimo u ruke Sveto pismo i čitajmo Radosnu vijest. Umjesto žalovanja i posta družimo se s Božjom riječju. Umjesto dana posta posvetimo ovaj tjedan čitanju Božje riječi. Radost mesijanskog svadbenog slavlja neka se nastani u našim srcima. Neka nas prisutnost Božja u njegovoj Riječi među nadahne na djela radosnog druženja s braćom ljudima.