SVAKODNEVNO U 7:30 Vlč. Tomislav Škender: Dan Gospodnji je lijek za ljude kada u miru mogu naći put do sebe i Boga
Foto_ Pexels
Foto_ Pexels
ČITANJA:
Heb 6, 10-20;
Ps 111, 1-2.4-5.9.10c;
Mk 2, 23-28
Tekst evanđelja:
Jedne je subote Isus prolazio kroz usjeve. Njegovi učenici počeše putem trgati klasje. A farizeji mu rekoše: »Gle! Zašto čine što subotom nije dopušteno?«
Isus im odgovori: »Zar nikad niste čitali što učini David kad ogladnje te se nađe u potrebi on i njegovi pratioci? Kako za velikog svećenika Ebjatara uđe u Dom Božji i pojede prinesene kruhove kojih ne smije jesti nitko osim svećenika; a on dade i svojim pratiocima?«
I govoraše im: »Subota je stvorena radi čovjeka, a ne čovjek radi subote. Tako, Sin Čovječji, gospodar je subote!«
Riječ Božju tumači vlč. Tomislav Škender:
Drage sestre, draga braćo, dragi slušatelj HKR-a,
u današnjem Evanđelju susrećemo Isusa koji zajedno sa svojim učenicima subotom prolazi kroz žitna polja u kojima oni usput trgaju pokoji zreli klas te ga jedu. No farizeji, vidjevši ih, počinju se snebivati i kritizirati njihovo navodno kršenje Mojsijevog zakona o danu posvećenom Gospodinu. Postavlja se stoga pitanje koje je pravo značenje subote odnosno čemu nas to dragi Bog želi poučiti darujući nam zapovijed: „Spomeni se da svetkuješ dan Gospodnji“.
Poznati njemački teolog Karl Rahner opisao je ovu važnu zapovijed na sljedeći način: „Bog se u ovoj zapovijedi, ako se tako smije reći, ne brine za svoju čast i svoj kult, nego za čovjeka i njegovu slobodu i oslobođenje. Bog želi čovjeku stvoriti redovito vrijeme počinka.“
Obično se ova zapovijed sužava na sam posjet nedjeljne svete mise. Kao da Bog ne može bez naše svete mise i kao da je najvažnije obaviti jednosatni religiozni kult. Umjesto istinskog slavljenja nedjelje mi smo od toga učinili djelo koje treba točno obaviti. Zaboravili smo na Isusove riječi upućene u današnjem evanđeoskom odlomku da je „subota stvorena radi čovjeka, a ne čovjek radi subote“ (Mk 2,27). Dan Gospodnji je baš zbog čovjeka, on je dobročinstvo kojega nam Gospodin poklanja.
Biblija ističe da je Bog blagoslovio dan Gospodnji, a blagoslov u biblijskom smislu označuje plodnost. Kada Bog blagoslivlja dan Gospodnji, želi da naš život donese plod. Kada neko vrijeme otpočinemo od svojega rada, to i radu čini dobro, on postaje plodonosan. Trebamo, dakle, odmak od svojega rada da bi on stvarno mogao donijeti plod. Poznato nam je iskustvo poslovnih ljudi, menadžera koji su izgorjeli jer više ne poznaju nedjelju, jer i vikend troše za to da obave zaostali posao. Danas se čak govori i o menadžerskoj bolesti do koje dolazi zbog preopterećenosti poslom i obavezama, a uzročnik joj je stres.
Dan Gospodnji nas treba čuvati od ovakvih nezdravih posljedica. On nam je darovan kako ne bismo sami sebe zarobili radom. Nije bez razloga dan Gospodnji u Bibliji proglašen svetim. Sveto je ono što je odvojeno, ono što je izuzeto iz svijeta. Za Židove subota, a za kršćane nedjelja je posvećena, a to znači: izuzeta je iz područja vladavine svijeta, iz terora rokova, iz pritiska očekivanja kojemu se stalno osjećamo izloženima. To je sveto vrijeme, koje pripada nama i Bogu, u kojemu nitko ne može raspolagati nad nama. To je slobodno vrijeme u kojemu odahnemo i osjećamo se slobodnima od svega što inače svakoga dana navaljuje na nas.
Sveto je uvijek ozdravljujuće. Nedjelja je lijek za nas ljude da ne dođemo u vrtoglavu užurbanost, nervozno grozničavo stanje, nego da u miru nađemo put do sebe i Boga, te postanemo zdravi i cjeloviti.
Nedjelja je zapravo znak ljubavi prema sebi samome. Zato što se volim odabirem vrijeme u kojem ću biti sam sa sobom i svojim Bogom. Dragocjeno je to vrijeme u kojem ću dopustiti Bogu da uđe u moj svakidašnji program. Razgovarati ću s njime o mojim postupcima, planovima i vizijama. Dopustiti ću mu da me odmori, poduči i nahrani svojom prisutnošću. No, u svim svojim planovima i molitvama neću biti sam jer uz mene je zajednica braće i sestara koji me prate molitvom i brigom.
Sestre i braćo, želim vam blagoslovljen dan. Hvaljen Isus i Marija!