SVAKODNEVNO U 7:30 Fra Roko Bedalov: Ne silite se pred zlom nepravde već praštajte
Foto: cathopic
Foto: cathopic
Tekst evanđelja:
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: »Čuli ste da je rečeno: Oko za oko, zub za zub! A ja vam kažem: Ne opirite se Zlomu! Naprotiv, pljusne li te tko po desnom obrazu, okreni mu i drugi. Onome tko bi se htio s tobom parničiti da bi se domogao tvoje donje haljine prepusti i gornju. Ako te tko prisili jednu milju, pođi s njim dvije.
Tko od tebe što zaište, podaj mu! I ne okreni se od onoga koji hoće da mu pozajmiš.«
Riječ Božju tumači fra Roko Bedalov:
Danas na blagdan „evanđeoskog naučitelja“ sv. Antuna razmatramo po čemu je kršćanin drugačiji od nevjernika u svom društvu. Kako i s čime je Isus Krist odlučio promijeniti svijet. Kako ispuniti starozavjetni zakon, kako ono što je u krivo pošlo vratiti izvornom božjem naumu. Kako: oko za oko, zub za zub! Sada zamijeniti opraštanjem, kako zlo zamijeniti dobrom. Kako izbjeći grešne prigode? Na pregovarati s đavlom, jer je napasnik svojim lukavstvom i znanjem vještiji i jači. Grijeh zarobljava stvara svoj krug zla iz kojeg čovjek ne može izići „pregovorima“ već isključivo radikalno – obraćenjem.
Kršćanin u svijetu lako može postati instrument iskorištavanja od strane drugih, ali dok je vođen vjerom u Isusa Krista on u tome nije izgubljen ili žrtva, već dobitnik i pobjednik sretan što svojim odricanjem, trpljenjem i žrtvom zgrće sebi blago na nebu. Riskira svoja dobra, svoje vrijeme, izdržljivost pa i ponos sve naizgled naivno današnjem društvu, ali mudro i predano gledajući obraćenje i Boga. Čovjek je interaktivno biće koje istražuje i otkriva svijet oko sebe. Današnje evanđelje nas želi ohrabriti i da se ne bojimo svijeta, društva – drugih ljudi, već da mu idemo u susret drugim obrazom, gornjom i donjom haljinom, pozajmicom ili dodatnom miljom jer to od mene kao vjernika traži Božja logika obraćenja i opraštanja.
Stari zavjet susreo se s izazovom osvete i osvećivanja, tražila se pravednost pa im je oko za oko, zub za zub bilo prihvatljivo, osobna prava donje haljine – koja se jedino robovima otimala, plašt koji je siromasima bio jedini pokrivač preko noći se morao vratiti, desni obraz vrjedniji od lijevoga, prisilno pomaganje – poput Šimuna Cirenca. Krist ne dokida ni tadašnje pravo, ni osobnu zaštitu, već želi reći ne osvećujte se, ne silite se pred zlom nepravde, već praštajte. Zlo pobijedite dobrim!