SVAKODNEVNO U 7:30 Bog koji ulazi u našu povijest
vlč. Josip Šimatović
vlč. Josip Šimatović
ČITANJA:
vl.: Mih 5,1-4a ili: Rim 8,28-30;
Ps 13,6;
Mt 1,1-16.18-23
Tekst evanđelja:
Rodoslovlje Isusa Krista, sina Davidova, sina Abrahamova. Abrahamu se rodi Izak. Izaku se rodi Jakov. Jakovu se rodi Juda i njegova braća. Judi Tamara rodi Peresa i Zeraha. Peresu se rodi Hesron. Hesronu se rodi Ram. Ramu se rodi Aminadab. Aminadabu se rodi Nahšon. Nahšonu se rodi Salma. Salmi Rahaba rodi Boaza. Boazu Ruta rodi Obeda. Obedu se rodi Jišaj. Jišaju se rodi David kralj.
Davidu bivša žena Urijina rodi Salomona. Salomonu se rodi Roboam. Roboamu se rodi Abija. Abiji se rodi Asa. Asi se rodi Jozafat. Jozafatu se rodi Joram. Joramu se rodi Ahazja. Ahazji se rodi Jotam. Jotamu se rodi Ahaz. Ahazu se rodi Ezekija. Ezekiji se rodi Manaše. Manašeu se rodi Jošija. Jošiji se rodi Jehonija i njegova braća u vrijeme progonstva u Babilon. Poslije progonstva u Babilon Jehoniji se rodi Šealtiel. Šealtielu se rodi Zerubabel. Zerubabelu se rodi Abiud. Abiudu se rodi Elijakim. Elijakimu se rodi Azor. Azoru se rodi Sadok. Sadoku se rodi Akim. Akimu se rodi Elijud. Elijudu se rodi Eleazar. Eleazaru se rodi Matan. Matanu se rodi Jakov. Jakovu se rodi Josip, muž Marije, od koje se rodio Isus koji se zove Krist.
Rođenje Isusa Krista zbilo se ovako. Njegova majka Marija, zaručena s Josipom, prije nego se sastadoše, nađe se trudna po Duhu Svetom. A Josip, muž njezin, pravedan, ne htjede je izvrgnuti sramoti, nego naumi da je potajice napusti. Dok je on to snovao, gle, anđeo mu se Gospodnji ukaza u snu i reče: »Josipe, sine, Davidov, ne boj se uzeti k sebi Mariju, ženu svoju. Što je u njoj začeto, doista je od Duha Svetoga. Rodit će sina, a ti ćeš mu nadjenuti ime Isus jer će on spasiti narod svoj od grijeha njegovih.« Sve se to dogodilo da se ispuni što Gospodin reče po proroku: Evo, Djevica će začeti i roditi sina i nadjenut će mu se ime Emanuel – što znači: S nama Bog.
Riječ Gospodnja.
Riječ Božju tumači vlč. Josip Šimatović, upravitelj svetišta Crkve hrvatskih mučenika i župnik župe Sv. Nikole na Udbini, te vojni i policijski kapelan
Dragi slušatelji,
Danas nam Evanđelje stavlja pred oči dugi popis imena – rodoslovlje Isusa Krista. Na prvu, mogli bismo pomisliti: što nam to znači? Zašto bi nas zanimala ova genealogija puna stranih, ponekad i teško izgovorljivih imena, s ljudima iz davnih vremena?
Ako se zaustavimo i pažljivo razmotrimo, vidjet ćemo da nam ovo Evanđelje ne govori samo o Isusovim precima – nego o Božjoj vjernosti, o povijesti spasenja i o Božjoj prisutnosti u konkretnim, stvarnim, često grešnim i ranjenim ljudima.
Rodoslovlje nas podsjeća da Isus nije došao niotkuda. On dolazi iz povijesti jednog naroda, iz konkretne obitelji, kroz generacije ljudi – svetih i grešnih, poznatih i nepoznatih. Tu su Abraham, David, ali i Tamara, Rahaba, žena Urijina… Sve redom osobe s teškim pričama, ranama, grijesima – a ipak ih Bog koristi da bi doveo svoga Sina na svijet. Bog ne bježi od naše stvarnosti, od naših slabosti, niti se sablažnjava nad našim padovima. Naprotiv, ulazi upravo u takvu povijest – u lomljene loze, kako bi iz njih procvao plod života.
Što nam govore žene koje Matej uključuje u rodoslovlje? Tamara, koja se prerušila u bludnicu. Rahaba, koja to doista i bijaše. Ruta, strankinja, poganka iz Moaba. Žena Urijina, Bat-Šeba, uz koju se veže grijeh preljuba i ubojstva. Matej nam jasno poručuje: Božje djelovanje nije ograničeno samo na savršene. On se ne boji ući u naše slomljenosti. On bira grešnike i preobražava ih u suradnike spasenja. Tko smo onda mi da odbacimo sebe ili druge misleći da nas Bog ne može upotrijebiti?
U središtu današnjeg Evanđelja stoji rečenica: „Evo, Djevica će začeti i roditi sina, i nadjenut će mu se ime Emanuel – što znači: S nama Bog.“ To je srž naše vjere. Bog nije dalek. On je s nama. Ne kao ideja. Ne kao neka sila iz svemira. Nego kao dijete u Marijinoj utrobi, kao čovjek među ljudima, kao Bog koji spašava. Bog je s nama kad sve ide dobro – ali i kad sve propada. On je s nama u osami, u bolesti, u strahu, u grižnji savjesti. On ne bježi od naših tamnih mjesta – On ulazi u njih da bi ih rasvijetlio.
Braćo i sestre, Isus nije rođen u bajci. Rođen je u stvarnoj obitelji, u kompliciranoj povijesti, u svijetu punom grijeha i boli. To je dobra vijest. Jer to znači da se ni tvoja priča ne mora savršeno slagati i biti savršena da bi Bog bio s tobom. Ne moraš imati savršen život da bi Isus došao u tvoje srce. On dolazi – i danas – u tvoju kuću, u tvoju obitelj, u tvoju svakodnevicu.
On dolazi da bude Emanuel – Bog s tobom. Primi ga. Ne boj se. I dopusti mu da on tvojoj povijesti piše novu priču.
Amen.

Crkva hrvatskih mučenika na Udbini.