Budi dio naše mreže

Programska pravila izborne promidžbe na HKR-u

Hrvatski katolički radio (HKR), kao neprofitni medij s nacionalnom koncesijom, donio je u srijedu 27. svibnja 2020. godine Pravila o postupanju HKR-a tijekom izborne promidžbe za izbor zastupnika u Hrvatski sabor 2020. godine.

/ hkr

PRAVILA O POSTUPANJU HRVATSKOGA KATOLIČKOG RADIJA TIJEKOM IZBORNE PROMIDŽBE ZA IZBOR ZASTUPNIKA U HRVATSKI SABOR 2020. GODINE

U skladu s Pravilima o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u Republici Hrvatskoj tijekom izborne promidžbe (NN 118/2014), te Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor (NN 116/99, 109/00, 53/03, 69/03, 167/03, 44/06, 19/07, 20/09, 145/10, 24/11, 93/11, 120/11,  19/15, 104/15, 98/19), Hrvatski katolički radio će tijekom izborne promidžbe omogućiti svim sudionicima izbora – predstavnicima kandidacijskih lista, da pod jednakim uvjetima mogu iznositi svoje programe i predstaviti se javnosti.

  1. Redovni program

U redovnom programu HKR će pozivati građane da izađu na izbore. U redovnom informativnom programu HKR će informirati birače/građane o pravilima glasovanja kao i o izbornom sustavu. U redovnom informativnom programu prenosit će se priopćenja i relevantne obavijesti Državnoga izbornog povjerenstva, Etičkog povjerenstva, Ustavnog suda kao i promatrača izbornog procesa iz redova nevladinih udruga, odnosno – sve informacije koje su dostupne, a koje uredništvo HKR-a smatra bitnima za izbore i izborni postupak.

Redakcija zadržava pravo konačnog oblikovanja izvješća, vijesti i priopćenja u skladu sa svojim uredničkim konceptom. HKR će tijek izborne promidžbe prenositi nepristrano imajući stalno u vidu interes javnosti. Pritom se neće dopustiti mogući pokušaji sudionika izbora da na bilo koji način utječu na sadržaj emisije.

U okviru informativnih emisija, izvještavanje o redovitim aktivnostima državnih i dužnosnika lokalne i regionalne samouprave provodit će se bez navođenja njihove kandidature na izborima i/ili članstva u stranci.

Novinari HKR-a u informativnom programu ne smiju iznositi svoju eventualnu stranačku pripadnost ili simpatije, niti će izravno niti posredno sudjelovati u izborn0j promidžbi.

  1. Posebne izborne emisije

HKR će u posebnim emisijama u trajanju od 10 minuta omogućiti jednom sudioniku izbora jedne od stranačkih, koalicijskih ili kandidacijskih lista predstavljanje programa. Redoslijed nastupa utvrdit će se ždrijebom. Predstavljanje programa moguće je isključivo u studiju Hrvatskoga katoličkog radija, Ksaverska 12A u Zagrebu, uživo, bez mogućnosti uključivanja telefonom u program, a poštujući preporuke HZJZ-a vezane uz COVID-19.

O predstavniku koji će ih predstavljati, stranke/koalicije/kandidacijske liste odlučuju samostalno. Ako se njihov predstavnik ne pojavi na dodijeljenom terminu, smatrat će se da je stranka/koalicija/kandidacijska lista odustala od predstavljanja.

Utvrđeni termini predstavljanja ne mogu se naknadno mijenjati.

Posebne izborne emisije uređuje i vodi novinar/urednik HKR-a, bez uključivanja slušatelja.

Kandidatima se tijekom predstavljanja neće dopustiti da u svojim govorima šire vjersku, nacionalnu i spolnu mržnju, niti nošenje bilo kakvih obilježja, osim stranačkih.

O dobivenim terminima, javnost i sve zainteresirane strane, Hrvatski katolički radio izvijestit će na svojim internetskim stranicama.

3. Posebni izborni blokovi

Hrvatski katolički radio može – isključivo po svojoj uredničkoj procjeni – u posebnim izbornim blokovima, koji će od redovnog dijela informativnog programa biti odvojen jedinstvenim jingleom,  prenositi vijesti, izvješća s predizbornih skupova, priopćenja, i sve ostalo što smatramo izbornom promidžbom. Izvor tih informacija su vijesti iz servisa HINA-e i drugih novinarskih izvora, te priopćenja, obavijesti i dopisi stranaka/koalicija, kandidata i njihovih izbornih stožera. Sudionike izbora podsjećamo da svoje materijale mogu slati na adresu elektroničke pošte: info@hkr.hr

Redakcija zadržava pravo konačnog oblikovanja izvješća, vijesti i priopćenja u skladu sa svojim uredničkim konceptom. HKR će tijek izborne promidžbe prenositi nepristrano imajući stalno u vidu interes javnosti. Pritom se neće dopustiti mogući pokušaji sudionika izbora da na bilo koji način utječu na sadržaj emisije.

  1. Predizborna sučeljavanja kandidata

Hrvatski katolički radio neće organizirati sučeljavanja kandidata.

  1. Plaćeni oglasi, sponzorirane emisije

HKR u svom programu tijekom izborne promidžbe može emitirati plaćene oglase ili reklamne spotove u skladu s postojećim Cjenikom HKR-a, ali uz prethodnu suglasnost uredništva. Promidžba će biti odvojena jingle-om od preostalog programa kako bi javnost mogla jasno raspoznati da je riječ o plaćenoj promidžbenoj poruci.

6. Izborna šutnja

Tijekom izborne šutnje, HKR će se suzdržati od svega što se smatra izbornom promidžbom.

 

dr.sc. Siniša Kovačić

glavni urednik Hrvatskoga katoličkog radija – Hrvatske katoličke mreže

mons. Fabijan Svalina

ravnatelj Hrvatskoga katoličkog radija – Hrvatske katoličke mreže

 

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja