SVAKODNEVNO U 07:45 Fra Serđo Ćavar: "Isus - veliki molitelj"
U početku zajedničkog poslanja Isusa i apostola jest molitva. Sve što će oni činiti treba biti natopljeno i blagoslovljeno molitvom.
Foto PIXABAY
Foto PIXABAY
ČITANJA:
vl.: Ef 2,19-22;
Ps 19,2-5;
Lk 6,12-19
Tekst evanđelja:
U one dane iziđe Isus na goru da se pomoli. I provede noć moleći se Bogu. Kad se razdanilo, dozva k sebi učenike te između njih izabra dvanaestoricu, koje prozva apostolima: Šimuna, koga prozva Petrom, i Andriju, brata njegova, i Jakova, i Ivana, i Filipa, i Bartolomeja, i Mateja, i Tomu, i Jakova Alfejeva, i Šimuna zvanoga Revnitelj, i Judu Jakovljeva, i Judu Iškariotskoga, koji posta izdajica. Isus siđe s njima i zaustavi se na ravnu. I silno mnoštvo njegovih učenika i silno mnoštvo naroda iz cijele Judeje i Jeruzalema, iz primorja tirskog i sidonskog nagrnuše da ga slušaju i da ozdrave od svojih bolesti. I koje su mučili nečisti dusi, ozdravljahu. Sve je to mnoštvo tražilo da ga se dotakne jer je snaga izlazila iz njega i sve ozdravljala.
Riječ Božju tumači fra Serđo Ćavar:
Luka evanđelist nam prikazuje Isusa kao velikoga molitelja. Isus je molio. Na Jordanu, kada uči svoje apostole Očenaš, na Taboru, u Getsemaniju. Mogli bi kazati kako je molitva prisutna u presudnim, prelomnim trenucima njegova života. Isus moli i prije izbora dvanaestorice, među kojima su i naši današnji svečari Šimun i Juda Tadej. U početku zajedničkog poslanja Isusa i apostola jest molitva. Sve što će oni činiti treba biti natopljeno i blagoslovljeno molitvom.
Šimun je imao nadimak „Revnitelj“ zbog njegove pripadnosti političko-vjerskoj grupi zelota. Oni su za cilj imali borbu s Rimljanima i Židovima koji su surađivali s okupatorom. Bili su mišljenja da takav način suradnje sa stranim vlastima dovodi do odvajanja od Boga. Svojom borbom zeloti vjeruju kako će ubrzati Mesijin dolazak. Samo ime Šimun je hebrejskog porijekla i znači Bog je čuo, Bog je uslišao, ili prema drugom tumačenju – slušatelj, a dodavanje drugog dijela imena – Kananajac ili Revnitelj – bilo je s ciljem da se razlikuje od drugog Šimuna, prvaka apostola – svetog Petra. O Judi znamo relativno malo, ili gotovo ništa. Bio je brat drugog apostola sv. Jakova mlađega. Napisao je kasnije pismo koje je uvršteno u kanon knjiga Novoga Zavjeta. Prema predaji, sveti je Šimun zajedno s Judom Tadejem naviještao Radosnu vijest u Siriji, Egiptu, Armeniji i Perziji, a u perzijskom gradu Edessi su obojica podnijela mučeničku smrt.
Ova dva apostola uz Isusa započinju svoju pripremu za djelo koje im Bog povjerava. Broj od dvanaestorice nije slučajan. Podsjeća na dvanaest pokoljenja Izraelovih. Stoga ovaj izbor podsjeća na rekonstrukciju Izabranog naroda, kao i na nasljeđivanje njihovih starozavjetnih obećanja. Isus ih izabire za Novo kraljevstvo, ono nebesko. Neka nam zagovor svetih Šimuna i Jude Tadeja pomogne da se i mi založimo za Božje kraljevstvo.